Auction 054 Part 1 Online Auction: Jewish History and Zionism – Books – Art – Photography – Prints and Maps – Numismatics

Kiltartan – Literary-Artistic Avant-Garde Anthology, 1964

Opening: $300
Unsold
The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com.

קילטרטן, בעריכת מקסים גילן ונחום קיין. תל-אביב, הוצאת "בית פעולה קילטרטן", 1964.
מאסף ספרותי אמנותי חד פעמי, בהשתתפות מאיר ויזלטיר, יוסף מונדי, יאיר הורביץ, וכותבים נוספים. במאסף פורסמו גם שירים מאת יונה וולך (בהיותה כבת 20), ראיון עם הפסל יצחק דנציגר, מכתבים פתוחים המתריסים נגד נתן זך, עורך כתב-העת "יוכני", ונגד גבריאל מוקד, עורך "עכשיו", ומכתב הקורא לוועדת פרס נובל לספרות להעניק את הפרס למשורר עזרא פאונד.
בעמוד שאחרי תוכן העניינים הסתום נכרך שירו של ויליאם בטלר ייטס "טייס אירי חוזה את מותו" (An Irish Airman Foresees His Death) – אשר שורה מתוכו נתנה למאסף את שמו.
קילטרטן ראה אור "בפורמט מצומצם לרגל המגיפה", במאות בודדות של עותקים, כרוכים בתיקיית-קרטון גזורה ביד, עם חותמת-שעווה. עותק זה ממוספר (297), בכתב-ידו של העורך, מקסים גילן.
[50] דף, 35 ס"מ. מצב טוב. כתמים. קרעים ונקבים קלים בשולי הדפים. נקבי תלוע קלים בכריכה האחורית ובמספר דפים, עם פגיעה קלה בטקסט. בלאי ופגמים בכריכה.
Yiddish Books and Magazines, Avant-Garde
Yiddish Books and Magazines, Avant-Garde