Auction 051 Part 1 Online Auction: Judaica, Cassidhut and Kabbalah – Letters and Manuscripts – Jewish Ceremonial Art, Prints and Photographs

Letter of Rabbi Yosef Aryeh Leibush Shapiro of Kozhnitz – Blessing for Marriage of his Nephew, The Rebbe of Piaseczno – Kozhnitz, 1926

Opening: $100
Sold for: $425
Including buyer's premium
The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com

מכתב ברכת "מזל טוב" בכתב-ידו וחתימתו של הגאון רבי יוסף אריה ליבוש דומ"צ קוז'ניץ. קוז'ניץ, [תרפ"ו 1926].
נשלח בשנת "ריב יריב ריבם לפ"ק" [תרפ"ו], אל קרוב-משפחתו האדמו"ר מפיאסצ'נה רבי קלונימוס קלמן שפירא בעל חובת התלמידים: "כ"ק ש"ב הרב הצדיק בוצינא קדישא חסידא ופרישא... מוה"ר קלונימוס קלמן שליט"א אבדק"ק פיעסעצנא", לרגל נישואי בנו: "ברכת מז"ט, שזיווגם יעלה יפה ויראה מהם דור ישרים יבורך... ויזכיר גם אותי על ראש שמחתו... יוסף ארי' ליבוש בהה"ק זצוקללה"ה".
בשולי המכתב הוא מוסיף התנצלות מעניינת על כך שלא הגיע להשתתף בשמחת ה"אופרוף" העליה לתורה: "והנני שולח חמשה זהובים להצלחת הזוג, ומאוד מאוד היתי חפץ להיות אצלו בש"ק על קריאת החתן, אך מחמת כי השטריימעל שלי הוא גרוע מאוד, ע"כ הייתי מוכרח לישב בביתי ואתו הסליחה, הנ"ל".
רבי יוסף אריה ליבוש שפירא דומ"צ בעיר קוז'ניץ, מרבני פולין ומהרבנים שתמכו בייסוד "אגודת ישראל". בא בהסכמות על הספרים: "ספרן של צדיקים" (לובלין תרפ"ז; על הספר "לחם שלמה – ויקהל שלמה" (קוז'ניץ, תרע"ב) ועל ספר "שיח פיקודיך" (בילגוריי, תר"צ) – בהן הוא חותם: "יוסף אריה ליבוש בהה"ק זצלה"ה דומ"צ דפה קאזניץ".
לא ידוע לנו כיצד היה רבי יוסף ליבוש שפירא מקוז'ניץ, קרובו של מקבל המכתב רבי קלונימוס קלמן שפירא מפיאסצ'נה – האם מצד האדמו"ר מגרודז'יסק רבי אלימלך שפירא – אביו של רבי קלונימוס קלמן, או מצד האדמו"ר רבי ירחמיאל משה מקוז'ניץ – חמיו של רבי קלונימוס קלמן [האדמו"ר רבי ירחמיאל משה הופשטיין מקוז'ניץ (תר"כ-תרס"ט), היה בן-בתו של האדמו"ר רבי אלימלך שפירא מגרודז'יסק (תקפ"ד-תרנ"ב), וחותנו של אחי-אמו הצעיר רבי קלונימוס קלמן מפיאסצ'נה (תרמ"ט-תש"ד)].
כפי הנראה, המכתב נשלח לרגל נישואי החתן רבי אלימלך בן ציון שפירא (נספה בהפצצות הנאצים בוורשא, י"ג תשרי ת"ש), בנו של האדמו"ר רבי קלונימוס קלמן שפירא מפיאסצ'נה, וחתן האדמו"ר רבי שלמה חיים פרלוב מבוליחוב.
[1] דף. 13 ס"מ. מצב טוב-בינוני. כתמים. בלאי וסימני קיפול. נקבי תיוק.
Letters – Chassidut
Letters – Chassidut