Auction 051 Part 1 Online Auction: Judaica, Cassidhut and Kabbalah – Letters and Manuscripts – Jewish Ceremonial Art, Prints and Photographs

Collection of Books of the Divrei Chaim (Sanz) – Munkacs, 1892 / Svaliava, 1912

Opening: $100
Sold for: $188
Including buyer's premium
The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com

אוסף ספרי ה"דברי חיים", מאת הגאון הקדוש רבי חיים הלברשטאם אב"ד צאנז – האדמו"ר הראשון מצאנז. שלשה ספרים בשני כרכים:
• ספר דברי חיים, הלכות שמות גיטין והלכות מקוואות, וחידושים על מסכת מקואות, מאת האדמו"ר רבי חיים הלברשטאם אב"ד צאנז. מונקאטש, דפוס דוב בער בלייער וגיסו צבי יעקב קאהן, תרנ"ב 1892. מהדורה שניה.
מהדורתו הראשונה של ספר זה נדפסה באנונימיות בהעלמת שם המחבר בשנת תרכ"ד, והוא היה הספר הראשון אשר נדפס מתורת ה"דברי חיים". במהדורה השניה שלפנינו מופיעה מעבר לשער הקדמת האדמו"ר רבי ברוך הלברשטאם אב"ד גורליץ בן המחבר, הכותב שהוא זה שהדפיס את המהדורה הראשונה האנונימית בשנת תרכ"ד, ובמהדורה זו הוא מגלה בפירוש כי זה ספרו של אביו הקדוש: "לידע ולהודיע שזה החיבור הקדוש נתן לי כ"ק אאמו"ר הכ"י במתנה בחיים חיותו, ופקידתו[!] חזקה עלי להפיצו על פני תבל... ושמו יהיה פלאי, לבל יודע מחברו מי היא[!], ואזרתי חייל לקיים דבריו הקדושים והדפסתיו בק"ק זאלקווא בשנת ספר דברי חיים לפ"ק... נעתרתי למבוקשם להדפיסו שנית... ואשר הרהבתי עוז עתה לבאר ולפרש שם אאומו"ר המחברו, יען כי הקול נשמע ממילא מי המחברו ובפרט בהקדמה מס' דברי חיים על התורה...". רבי ברוך מגורליץ מעיד על כך שאביו קודם פטירתו הודה להקב"ה שזיכהו לכוון להלכה בחיבורו, ואמר ה"דברי חיים" אז כי "לדעתי כל המורה מתוך ספרי זה יפסוק כדת וכהלכה". בהמשך הדברים מברך האדמו"ר מגורליץ את קוני הספר: "...ואתם קחו ברכה לתוך בתיכם ואורך ימים מימיניכם ועושר וכבוד משמאלכם...".
חותמת של רבי "גדלי' שמעלקעס אב"ד פרעמישלא" – הגאון רבי גדליה שמלקיש (תרי"ט-תרפ"ח), בן אחיו ותלמידו המובהק של הגאון הנודע רבי יצחק שמלקיש בעל "בית יצחק" (שכיהן ברבנות פשמישל ולבוב). משנת תרנ"ג רב בפשמישל (פרמישלה). חידושיו יצאו לאור בספר: אמרי רג"ש [=רבי גדליה שמלקיש].
[3], צב דף. 34 ס"מ בקירוב. מצב טוב-בינוני. כתמים. קרעים, בהם קרע עם פגיעה קלה במסגרת השער, וקרעים עם פגיעות בטקסט בדף האחרון, משוקמים בחלקם בנייר דבק. חותמות. כריכה חדשה.
• ספר דברי חיים, חלק ראשון על התורה, וחלק שני על מועדים וחידושים על בבא מציעא, מאת האדמו"ר רבי חיים הלברשטאם אב"ד צאנז. סוואליווע (סְבַליאַבָה), דפוס חיים יהודה גאלדענבערג ושותפו יוסף העכט, תרע"ג 1912. מהדורה שניה. שני חלקים בכרך אחד. בשער החלק הראשון נדפס במקור בטעות תוכן השער של החלק השני, עם המילים "על מועדים וחידושים על ב"מ".
[2], פ, [2]; [2], קטז דף. 24 ס"מ בקירוב. מצב כללי טוב. כתמים. קרעים קטנים מעטים. חיתוך דפים עם פגיעות בטקסט במספר מקומות. חתימה בשער חלק שני. כריכה חדשה.
Chassidic Books
Chassidic Books