Auction 049 Judaica, Cassidhut and Kabbalah - Letters and Manuscripts - Prints and Photographs

Neta Shaashuim (by Rabbi Natan Neta of Chełm, Disciple of the Noam Elimelech) – Only Edition – Warsaw, 1891

Opening: $100
Unsold

The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com

ספר נטע שעשועים, דרושים על התורה מאת רבי נתן נטע מחלם, תלמיד רבי אלימלך מליז'נסק. וורשא, דפוס יוסף לעבענזאהן, תרנ"א 1891. מהדורה ראשונה.
בסוף הספר נדפסו לקוטים מהאדמו"ר רבי ברוך ממעז'יבוז' ומהאדמו"ר מנעשכיז.
מעבר לשער, הסכמת האדמו"ר רבי יחיאל מאלכסנדר, בה משבח את המחבר וספרו, וכותב כי "ישתדל כאו"א [כל אחד ואחד] להניח ברכה בתוך ביתו".
המחבר, הרה"ק רבי נתן נטע מחלם (נפטר תקע"ב; אנציקלופדיה לחסידות, ג, עמ' תקז-תקח), אדמו"ר בוולודובה ובחלם. תלמיד רבי אלימלך מליז'נסק, רבי ברוך ממעז'יבוז' ורבי מרדכי מנעשכיז, ותלמיד חבר לחוזה מלובלין. פרטים רבים על חייו אינם ידועים, אך מסופר כי סמוך להסתלקותו, לפני שקידש על היין, סיפר לחסידיו סיפור מופלא, וכשגמר לספר את סיפורו נפלה הכוס מידיו והוא הסתלק. תלמידיו רשמו את דברי תורתו, אך כל הכתבים נשרפו בשרפה הגדולה שהיתה בחלם. הספר שלפנינו נדפס על פי כתב-יד יחיד ששרד את השריפה, ונשאר בידי רבי שלמה ליב מלנטשנא, ממנו עבר לרבי יעקב יצחק רבינוביץ' מביאלה, שמסרו לרבי נחמיה, נכדו של המחבר וחתן רבי מנחם מנדל מוורקא, שהביאו לדפוס.
מ; ב דף. 18.5 ס"מ. נייר יבש ושביר. מצב טוב-בינוני. כתמים. קרעים בשולי הדפים הראשונים, עם פגיעה קלה בטקסט בדף השני. דף השער מנותק. כריכה חדשה.

Chassidic Books
Chassidic Books