Auction 049 Judaica, Cassidhut and Kabbalah - Letters and Manuscripts - Prints and Photographs

Menachem Tzion (Rimanov) – Segulah for Livelihood – Two Editions

Opening: $200
Sold for: $450
Including buyer's premium
The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.comספר מנחם ציון, מאמרי חסידות על פרשיות התורה, מאת האדמו"ר רבי מנחם מנדל מרימנוב, שתי מהדורות:
• ספר מנחם ציון, מאמרי חסידות על פרשיות התורה, מאת האדמו"ר רבי מנחם מנדל מרימנוב, שנלקטו ונכתבו על ידי תלמידו המובהק האדמו"ר רבי יחזקאל פנט, בעל ה"מראה יחזקאל". [טשערנוביץ, ללא שם מדפיס, תרי"א 1851. מהדורה ראשונה – עותק חסר].
מז, נג-ס דף. חסרים 7 דפים: [2] דפים ראשונים (השער וההסכמות) ודפים מח-נב. 18ס"מ. נייר כחלחל. מצב משתנה. דפים ראשונים ואחרונים במצב בינוני, דפים רבים באמצע במצב טוב. כתמים, בהם כתמי רטיבות. סימני עש, קרעים וקרעים חסרים, עם פגיעות בטקסט, משוקמים בחלקם במילוי נייר. כריכה חדשה.
• ספר מנחם ציון. בארטפעלד, Mendel Yorem & AlterRaab, Neu-Sandec, תרס"ח 1907.
כה, כט-מג דף. 23 ס"מ. מצב טוב. כתמים. קרעים קטנים בשולי מספר דפים, משוקמים בחלקם בנייר דבק. כריכה חדשה.
ספר זה ידוע כסגולה לפרנסה. בשער מהדורת לבוב תרל"ח של ספר זה הובאו דבריו של האדמו"ר מדעעש (בנו של המחבר בעל ה"מראה יחזקאל"): "ויה"ר שיתעורר זכות אאמו"ר שישפיע לנו ולכל מי שיקנה הספר הזה שפע ברכה והצלחה וכל טוב, אמן". נוסח זה שונה במעט מנוסח הסכמתו של רבי מנחם מנדל למהדורה הנ"ל, בה הוא כותב: "כי נודע לכל בעת שכאדמו"ר הנ"ל אמר תורה על פ' המן השפיע השפעות טובות על בני ישראל, ויה"ר שיתעורר הזכות של אדמו"ר להשפיע לנו ולכל ישראל השפעות טובות בני חיי ומזוני". האדמו"ר רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים בעל ה"ייטב לב" כותב בהסכמתו למהדורת תרל"ח הנ"ל: "וזכות אדמו"ר יגן עלינו ועל כל מי שיקנה הספר הזה הקדוש שיפתח לו מן השמים שפע ברכה והצלחה בני חיי ומזוני".
מובא בשם הרה"ק רבי יצחק הורביץ מסטיטשין זי"ע, כי "רוב הספר מנחם ציון מהרה"ק מרימנוב זצ"ל נסוב על פרשת המן, משום שהרב הקדוש מרימנוב הרבה להתפלל על הפרנסה בעד כלל ישראל" (החכמה מאין, בני ברק תשנ"ו, עמ' פז). עד היום פוקדים אנשים מרחבי העולם את קברו של הרבי מרימנוב, בתפילות על הפרנסה.
Chassidic Books
Chassidic Books