Auction 045 Online Auction - Judaica

Early Books, Chassidic and Kabbalistic Books, Manuscripts and Letters, Photographs and Graphic Works

Divrei Menachem (Rimanov) – Lviv, 1863 – First Edition – Segulah Book

Opening: $200
Sold for: $875
Including buyer's premium
The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com

ספר דברי מנחם, דברי תורה מאת רבי מנחם מענדיל מרימנוב. לבוב, דפוס S. L. Flecker, [תרכ"ג 1863]. מהדורה ראשונה.
הרב הקדוש רבי מנחם מנדל מרימנוב הירבה להמליץ טוב על כלל ישראל, בתפילות ואמירת דברי תורה, לישועתן של ישראל בפרנסה טובה. מובא בשם הרה"ק רבי יצחק הורוויץ מסטיטשין זי"ע, כי "רוב הספר מנחם ציון מהרה"ק מרימנוב זצ"ל נסוב על פרשת המן, משום שהרב הקדוש מרימנוב הרבה להתפלל על הפרנסה בעד כלל ישראל" (החכמה מאין, בני ברק תשנ"ו, עמ' פז). עד היום פוקדים אנשים מרחבי העולם את קברו של הרבי מרימנוב, בתפילות על הפרנסה.
ספריו הקדושים ידועים אף הם כסגולה לפרנסה. הגאון רבי יוסף שאול נתנזון רבה של לבוב רומז לכך בהסכמה לספר שלפנינו: "...דבריו הקדושים אינם צריכים חיזוק... וכבר דבריו נשמעו בין החיים, כי הי' מדבר בשפה ברורה וכל דבריו כגחלי אש לאהבת השם ביראה ובמורא, הכי קרא שמו 'דברי מנחם' ודבריו יהיו נוחם לעצבוננו ויגונינו, ולהיות לנו למחי'[ה] להחיות את נפשותינו...".
[1], יג, [1], טז-כד דף. 18 ס"מ בקירוב. מצב טוב-בינוני. כתמים, בהם כתמי רטיבות. בלאי קל. קרעים חסרים בשולי הדף האחרון, ללא פגיעה בטקסט. כריכת עור חדשה.
Chassidic Books
Chassidic Books