Online Auction 43 - Part I - Judaica - Books, Manuscripts, Letters, Objects

Two Segulah Books on Tractate Kinnim – Beit HaLevi and Torat HaBayit – Ostroh, 1818 / Commentary of the Rosh and Rabbi Ovadia of Bartenura – Warsaw, 1845

Opening: $100
Sold for: $300
Including buyer's premium

The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com
שני ספרים על משניות מסכת קינים:
• ספר בית הלוי ותורת הבית, פירושים וחידושים על מסכת קינים, מאת רבי משה אלעזר בן רבי שמואל זנוויל הלוי. אוסטרהא, ללא שם המדפיס, תקע"ח [1818]. מהדורה שניה.
[2] עמ', יח, [4] דף. 21 ס"מ. נדפס על נייר כחלחל-ירקרק. מצב טוב-בינוני. כתמי רטיבות באחדים מן הדפים. במרכז דף השער קרעים חסרים קטנים והדף קצוץ בשוליו, עם פגיעות בטקסט. כריכה חדשה.
• ספר פירוש הרא"ש ור"ע מברטנורה על מסכת קינין, עם חידושי "דוד הלוי" מאת רבי דוד ב"ר יהודה ליב הלוי, מגיד בקהילת דובנא. ווארשא, דפוס אביגדור ב"ר יואל לבנזון, תר"ה 1845. מהדורה יחידה.
[1], ב-טז דף. כ-21 ס"מ. מצב טוב. כתמים ובלאי. חותמות. כריכה חדשה.


סגולת הלימוד במסכת קינים
הלימוד במסכת קינים העוסקת בדיני קרבנות היולדת, ידוע כסגולה לחשוכי בנים ולפקידתם בזרע של קיימא. במליצות שבסיום הקדמת המחבר לספר בית הלוי, נראה כי הוא רומז על הוצאת ספרו בשל כך: "ובכן כפי פרושות לשמים... תשוב תחייני ומתהומות הארץ תשוב תעלני ולחיים ולשלום לששון ולשמחה תבשרני... אך בטוב לב תשמחני ובשורות טובות תבשריני, ובצל כנפיך תסתירני ואזכה להשאיר אחרי ברכה, אין פרץ ואין יוצאת ואין צווחה...".
הלימוד במסכת קינים הוא גם סגולה להצלה מפורענות ולישועות בעת צרה, כמו שמבואר בהקדמת הצדיק מגריידיץ רבי אליהו גוטמכר לספר "קן מפורשת" (נדפס עם ספר נחלת צבי על מסכת יבמות, אותם הדפיס מתורת בנו רבי צבי הירש גוטמכר אב"ד פאלשען – שנפטר על פניו בגיל צעיר, וללא ילדים), ועל פי דברי המדרש הוא כותב: "...ועד כמה יש כח בלימוד קינים בעת צרה, להציל מפורענות, וכשחטא לכפר עונותיו, באשר מזכיר את החיבה הגדולה של ישראל להשם יתרומם", ראה שם עוד את הבטחתו ללומדי מסכת קינים עם פירושיה (נחלת צבי, לבוב, תרל"ג).


Books Printed in Slavita and Zhitomir, Russian and Poland
Books Printed in Slavita and Zhitomir, Russian and Poland