Online Auction 022 – Judaica: Books, Manuscripts, Letters, Objects

Igeret Orchot Olam – First Hebrew Composition Containing Description of America – Prague, 1793 – With Illustrations

Opening: $100
Sold for: $275
Including buyer's premium
ספר אגרת ארחות עולם, מאת אברהם בן מרדכי פאריצול. יחד עם החיבורים: אגרת תימן, הנקראת פתח תקוה, מאת רבי משה בן מימון; יסוד מורה וסוד תורה, מאת רבי אברהם אבן עזרא. [פראג, תקנ"ג 1793]. בהוצאת רבי ישראל לנדא, בנו של ה"נודע ביהודה".
"אגרת ארחות עולם" הוא החיבור העברי הראשון העוסק בגילוי "העולם החדש". חלקו הראשון של החיבור עוסק בתיאור כללי של כדור הארץ, חלוקתו לאזורי אקלים, יבשות ומדינות. חלקו השני מתמקד בתגליותיהם של מגלי-ארצות ספרדים ופורטוגזים, ומתאר בפירוט את מסעותיו של ואסקו דה גאמה סביב כף התקווה הטובה בדרכו להודו. אחד הפרקים מוקדש לאמריקה ועוסק בתיאור הארץ והיושבים בה. זהו החיבור העברי הראשון הכולל תיאור של אמריקה (נדפס לראשונה בונציה, בשנת שמ"ז).
הספר מלווה בארבעה איורים מרשימים (תחריטי נחושת), מאת האמן Anton Balzer [בן עירו וזמנו של המו"ל], ובהערות והוספות מאת רבי ישראל לנדא וחכמים אחרים.
רישום בעלות וחתימה בדף המגן.
[7], צו, [2] דף. חסר דף השער. 17.5 ס"מ. מצב טוב-בינוני. כתמים. בלאי קל. פגמים קלים וקרעים בשולי שני הדפים הראשונים ובדף האחרון, עם פגיעות קלות בטקסט (שהושלמו בחלקן בכתב-יד). מספר דפים וקונטרסים רופפים ומנותקים. כריכה עתיקה, עם פגמים וקרעים בשדרה.
Americana
Americana