Ask about this item

Lot 467

אוסף תצלומים של השַׂר דב יוסף / תעודות לכבודו

~ 110 תצלומים, רובם מביקורים רשמיים ומקבלות פנים שנערכו לכבודו של דב יוסף בחו"ל בתקופות בהן כיהן כשר בממשלת ישראל, [שנות ה-60 בקירוב] וכן מספר תצלומים מוקדמים משנות נעוריו ותצלומי פורטרט. גודל ממוצע 25X20 ס"מ.
~ תעודה מודפסת על נייר עבה (דמוי קלף), על-שם ברנרד יוסף, לכבוד סיום לימודיו בבית הספר התיכון של מונטריאול, 1915.
~ תעודה מפוארת, כתובה ומצוירת ביד, ניתנה לדב יוסף, "Canada's most distinguished son of Israel", מטעם ה-United Zionist Council of Canada, לציון חמישים שנים של פעילות ציונית. מונטריאול, 1957. ממוסגרת.
דב (ברנרד) יוסף (1899-1980), המושל הצבאי של ירושלים במלחמת העצמאות, שר בממשלות ישראל. יליד קנדה, בעל תואר ד"ר לפילוסופיה ומוסמך במשפטים. היה ממארגני ההתנדבות לגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה, והגיע לארץ ישראל בשנת 1918 עם הגדוד הקנדי. בשנת 1921, לאחר סיום לימודי המשפטים, שב לארץ כדי להשתקע בה.
יוסף היה פעיל בתנועת העבודה, וחבר מפא"י החל משנת 1933. שימש כיועץ משפטי של הנהלת הסוכנות היהודית וממלא מקום ראש המחלקה המדינית שלה. בימי מלחמת העולם השנייה היה אחראי על גיוס מתנדבי הישוב לצבא הבריטי.
בתקופת מלחמת העצמאות והמצור על ירושלים, היה יוסף המושל הצבאי של העיר. בתפקידו זה היה אחראי על אספקת המזון לעיר, חלוקתה באופן שוויוני וארגונה. בשנת 1949 כיהן כשר האספקה והקיצוב ("שר הצנע"). עוד כיהן יוסף כשר החקלאות, שר התחבורה, שר המשפטים, שר המסחר והתעשייה ושר הבריאות.
מקור: אוסף ארני דרוק.