Ask about this item

Lot 318

"J'Accuse...!" – Second Printing in L'Aurore, on the Occasion of the Victory in the Dreyfus Affair – Paris, May 1899

The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com.

גיליון העיתון הצרפתי L'Aurore – ובו הדפסה חגיגית של המאמר "אני מאשים" לרגל ההחלטה לערוך משפט חוזר לאלפרד דרייפוס (בעיתון זה פורסם המאמר לראשונה, כשנה לפני כן). פריז, 28 במאי 1899. צרפתית.
בדף השער ידיעה ראשונה על ההחלטה לבטל את הרשעתו של דרייפוס ולערוך עבורו משפט חוזר (כותרת הידיעה: La Victorie – "הניצחון"), ולצדה, על מלוא השער, הדפסה שנייה של המאמר "אני מאשים" (אשר הופיע במקור בעיתון זה כשנה לפני כן).
אלפרד דרייפוס (1859-1935), קצין יהודי בצבא צרפת שהורשע באשמת בגידה על לא עוול. החשד לזיוף ראיות, עדויות כוזבות והרשעת שווא עורר סערה ציבורית חסרת תקדים בצרפת, שזכתה לימים לכינוי "פרשת דרייפוס". מכתבו הפתוח של אמיל זולא, "אני מאשים", נחשב לטקסט המפורסם ביותר שנכתב לאורך הפרשה, ולאחד הטקסטים המפורסמים ביותר בתולדות העיתונות. כותרתו של המאמר צוטטה באינספור ספרים, מאמרים ונאומים, והייתה למטבע לשון המבטא זעם לנוכח עוול ושחיתות מצד השלטון.
4 עמ'. 61.5 ס"מ. מצב טוב-בינוני. קמטים. כתמים קלים. סימני קיפול. קרעים קלים ונקבים בשוליים ולאורך סימני הקיפול. קרע באורך כ-5 ס"מ בדף האחורי.