Ask about this item

Lot 233

The Destruction of Jerusalem – Double Incunable Leaf from the German Edition of the Nuremberg Chronicle – Nuremberg, 1493 – Hand-Colored Copy

The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com.

Destruccio Iherosolime, פנורמה של ירושלים העולה באש. חיתוך עץ מתוך Schedelsche Weltchronik ("כרוניקת נירנברג") מאת הרטמן שדל (Hartmann Schedel). [דפוס Anton Koberger, נירנברג, 1493]. מן המראות הראשונים של ירושלים שהופיעו בדפוס. עותק צבוע ביד.
חיתוך עץ המתאר את חורבן ירושלים ובית המקדש הראשון, שנחרבו בידי נבוזראדן שר צבאו של נבוכדנאצר מלך בבל בשנת 586 לפנה"ס. לקוח מן המהדורה הגרמנית הראשונה של כרוניקת נירנברג, שיצאה כמה חודשים לאחר מקבילתה הלטינית. בגב הדף נדפס חיתוך עץ נוסף המציג את צדקיהו המלך נלקח בשבי לבבל.
הספר "כרוניקת נירנברג" סוקר אירועים היסטוריים החל מבריאת העולם ועד לזמנו של המחבר, ומתבסס על התנ"ך, על הברית החדשה ועל ספרי מחקר שונים. הספר, אשר נדפס לראשונה בנירנברג בשנת 1493 בבית הדפוס של אנטון קוברגר, נחשב לאחד מדפוסי הערש המתועדים ביותר. הוא היה מן הספרים הראשונים בהם שולבו איורים בגוף הטקסט ונודע עד היום בעיקר בזכות חיתוכי העץ הרבים הכלולים בו. איורי הספר נוצרו בבית המלאכה של הצייר ואמן ההדפס מיכאל וולגמוט אשר היה מן האמנים המובילים בנירנברג באותם ימים (אחד משוליותיו ותלמידיו בבית המלאכה, בשנים 1486-1489, היה אלברכט דירר).
דף 59X42 ס"מ. מצב כללי טוב. מעט כתמים. מספר קרעים, משוקמים שיקום מקצועי.
לאור A1125.