Ask about this item

Lot 109

Kovetz Hearot / Divrei Sofrim / Ohel Torah / Daat Torah – Collection of Books of Rabbi Elchanan Wasserman

The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com

ארבעה מספרי הגאון רבי אלחנן ווסרמן ראש ישיבת ברנוביץ, תלמידו הגדול של בעל ה"חפץ חיים", מהדורות ראשונות:
• קונטרס דברי סופרים, על מצוות דרבנן. פיעטרקוב, מסודר אצל העניך פאלמאן [דפוס א. י. שוויראנסקי, ברנוביץ], תרפ"ד [1924].
• מאסף אהל תורה, קובץ תורני "בהשתתפות הישיבות על ידי אלחנן בונם ווסרמן", חוברת א'. ברנוביץ : דפוס א. י. שוויראנסקי, תרפ"ד 1923. נכרך במקור עם "קונטרס דברי סופרים". בשניהם, חותמות "מעזבונו של הרב ד"ר שמואל ב"ר דוד הכהן גרינברג ז"ל...".
• שו"ת הרשב"א, עם ספר קובץ הערות למסכת יבמות. פיעטרקוב, דפוס חנוך העניך פאלמאן, תרצ"ב [1932]. רישום בעלות וחותמות של "אוצר הספרים ע"י ישיבת רמת-גן".
• ספר דעת תורה, השקפה על המצב על פי דעת תורה, ביידיש. [ניו יורק, ללא שם מדפיס, תרצ"ז 1937]. חתימה וחותמות של "ברוך אלי' גרוסברגר" מירושלים.
המחבר, הגאון רבי אלחנן בונם ווסרמן (תרל"ה-תש"א), מגדולי התורה הנודעים ומראשי הישיבות החשובים בליטא. תלמיד רבי שמעון שקופ בישיבת טלז ותלמידו הגדול של רבינו ה"חפץ חיים". כיהן כר"מ וראש ישיבה בבריסק ובמקומות נוספים. בתקופת מלחמת העולם הראשונה הקים בשליחות ה"חפץ חיים" ישיבה בעיר סמילוביץ (Smilavichy, פלך מינסק, כיום בלרוס), ורבי דוד פוטאש שהיה אז מעשירי רוסיה, היה מהתומכים הגדולים של הישיבה. לאחר המלחמה הקים רבי אלחנן את ישיבתו "ישיבת אהל תורה" בעיר ברנוביץ. שליחם של ה"חפץ חיים" ורבי חיים עוזר גרודז'נסקי ב"מועצת גדולי התורה" של "אגודת ישראל", והיה מהמתנגדים הנחרצים לשיתוף פעולה עם ארגוני ה"ציונות". פרסם מאמרי השקפה רבים שלימים נתפרסמו בספרו "עקבתא דמשיחא", בהם הביע את השקפת דעת-תורה של רבו ה"חפץ חיים" על ה"לאומנות" הציונית ועל המצב הרוחני בכלל ישראל. בשנות השואה גלה לגטו קובנא, שם נלקח להריגה ב"פורט השביעי", בעת עסקו בתורה בהלכות "קידוש השם", השם יקום דמו. תורתו ושיעוריו נתפרסמו בספרים: "קובץ שיעורים", "קובץ הערות", "קובץ ענינים", "קובץ אגרות הגרא"ו" ועוד. שיטת לימודו וספריו משמשים עד היום כדרך יסודית בלימוד הישיבתי המעמיק ברחבי עולם התורה.
4 ספרים. גודל ומצב משתנים. כריכות חדשות.