Ask about this item

Lot 281

Collection of Books Printed in Oriental Countries and Jerusalem

The description and condition report appear below in Hebrew. For information in English, please contact us at office@kedemltd.com
חמישה ספרים בארבעה כרכים מדפוסי ארצות המזרח וירושלים:
1. פירוש מסכת כלה רבתי [פרק ראשון], מאת רבי אברהם הירחי, עם תיקונים, ציונים, הגהות וביאורים, מאת רבי ברוך טולידאנו. [ירושלים], תרס"ו [1906]. בשער: "טבריא". ראה: ספר אלמרשד אלכאפי, מהדורת ברוך טולידאנו, תל אביב תשכ"א, עמ’ יז, שם כותב המהדיר: "הספר נדפס בירושלים, אבל בגלל פקודה טורקית על בתי הדפוס בירושלים נכתב בשער שנדפס בטבריא, שלא היה בה אז בית דפוס".
2-3. ספר מחברת פרחי שושנים, מוסר בדברי שיר ומליצה לעורר הלבבות, ללמוד ולעשות את המדות החמודות הטובות, מאת רבי מנשה סתהון. ארם-צובה, [תר"ע 1910]. הסכמת ר’ חזקיה שבתי נדפסה על דף מיוחד והודבקה לספר, בעותק שלפנינו דף זה חסר, כמו בעותק נוסף שנרשם במפעל הביבליוגרפיה. כרוך עם: ספר דרכה של תורה, בעניין "דרך החנוך לילדי ישראל" על פי המסורת. [ירושלים, תרפ"ז 1927]. נדפס ללא שער.
4. "הירח", כתב-עת תורני, בכל מקצועות התורה, הלכה ואגדה, בעריכת רבי רפאל צבאן. ג'רבה, תש"ט [1948-1949]. כל שתים-עשרה החוברות מן השנה השניה. ללא הנספח בערבית-יהודית.
5. ספר שער המפקד, אוסף דיני ומנהגי עיר הקודש ירושלים, על ארבעת חלקי שולחן ערוך, חלק ראשון, על אורח חיים, מאת רבי רפאל אהרן בן שמעון. נא אמון (אלכסנדריה), [תרס"ח 1908]. חסרים ארבעה דפים לאחר דף השער, עם הקדמת המחבר.
5 ספרים ב-4 כרכים. גודל ומצב משתנים.
מאוסף ר' שמואל אשכנזי ז"ל.